#12 Toto by sme mali učiť už deti!

PSYCHOLÓGIA PEŇAZÍ

Dosť ma to baví. Čítať o tom, čo človek dokázal, zistil, na čo prišiel. Škrtať, kresliť, personalizovať. Toto je jedna z tých kníh. “ČÍTAJ”

Dan Ariely a Jeff Kreisler – píšu ako Laurel a Hardy

“Objektívne vzaté by nemalo záležať na tom, akými slovami je vec opísaná. Burger je burger, tehlový dom je tehlový dom a toyota je toyota. Žiadne slová nedokážu zásadne zmeniť povahu vecí. Buď si kupujeme burger, tehlový dom a toyotu, alebo si kupujeme kura, panelový byt a forda.

Alebo žeby nie?

V tomto tkvie mágia jazyka.

Za detailne opísané víno sme ochotní zaplatiť oveľa viac. Čo keby sme najlepšie víno na svete pili pred počítačovou obrazovkou? Vôbec by sme si ho nevychutnali. Na druhej strane, keby sme horšie víno degustovali v príjemnom prostredí a premýšľali o jeho pôvode, mali by sme z neho značný pôžitok, pravdepodobne väčší ako z toho prvého, objektívne lepšieho vína.

Dožijeme sa v budúcnosti “odrodového mlieka”? Vedeli by sme reštauračných textárov primäť k tomu, aby písali o osobnosti kravy Betsy z Minnesoty, od ktorej pochádza mlieko do nášho latte, nadojené v piaty deň druhého letného týždňa? Zaplatili by zaň zákazníci viac, keby vedeli, že matka tejto kravy raz prispela na výrobu zmrzliny, ktorú si kúpil štyridsiaty druhý prezident USA, alebo že sa dostala do Minnesoty na prvom traktore s vlečkou? A keďže Betsy žije na kruhovej farme, navrhujeme, aby pred pitím tohto vzácneho mlieka každý zakrúžil svojím vysokým krištáľovým ručne vyrobeným pohárom. Bude to 13 dolárov.”

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *